Przejście przez tory już we wrześniu
Prędkość szynobusów wzrośnie pomiędzy Szczekarkowem a Lubartowem do ok 110 – 120 km/h.To efekt prac remontowych. W wrześniu gotowe ma być długo oczekiwane przez lubartowian przejście przez tory w poziomie szyn.
Obecnie w okolicach Lubartowa wykonawca pracujący dla PLK wymienia między innymi tory i remontuje obiekty inżynieryjne. Kończy się też budowa nowych peronów na stacjach Lubartów Słowackiego oraz Lubartów Lipowa.
– Zamontowane zostaną na nich nowe wiaty, system nagłośnienia i monitoring – informuje Maciej Dutkiewicz z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Na trasie remontowany jest most w Szczekarkowie nad rzeką Wieprz.
W związku z remontem prędkość szynobusów wzrośnie pomiędzy Szczekarkowem, a Lubartowem do ok 110 – 120 km/h, na pozostałym odcinku prędkość rozkładowa wyniesie 80 km/h.
Czy będzie więcej pociągów na tej trasie?
-Jesteśmy w pełni przygotowani na zwiększenie natężenia ruchu pomiędzy Lubartowem, a Parczewem, natomiast zależne jest to od zapotrzebowania przewoźników – mówi Dutkiewicz.
W ostatniej fazie przygotowań jest planowana budowa przejścia przez tory. Ma ono zostać wykonane z betonowych płyt i kostki brukowej w obrębie stacji.
– Obecnie organizowane są roboty i gromadzone materiały. Przejście będzie osłonięte rogatkami i monitorowane. Powinno być gotowe w drugiej połowie września – informuje Dutkiewicz.
Z inwestycji cieszy się burmistrz Janusz Bodziacki.
– Tymczasowe perony przy ulicy Lipowej i Słowackiego zmienią się na perony z prawdziwego zdarzenia. Jeśli chodzi o przejście przez tory, Miasto Lubartów finansuje tę inwestycję w 50 procentach (150 tys. zł), pozostałe 50 procent pochodzi ze środków Gminy Lubartów i kolei – mówi burmistrz.
Przypomnijmy, że prace na odcinku Parczew – Szczekarków – Lubartów są kontynuacją modernizacji linii nr 30 Lublin Północny – Łuków. Są one finansowane z regionalnego programu operacyjnego dla województwa lubelskiego i zakończą się w lutym 2015 r.
Katarzyna Wójcik, fot. Piotr Opolski