Sprawozdanie z wykonania Budżetu Obywatelskiego za 2018 r.
Kwota przeznaczona na realizację Budżetu Obywatelskiego w 2018r. wynosiła 650 tys. zł.
Powołany przez Burmistrza Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego sformułował następującą listę projektów, która została poddana pod głosowanie mieszkańców:
- Aktywny Senior
- Budowa chodnika na os. Kopernika w Lubartowie
- Budowa nowych miejsc parkingowych na os. Popiełuszki
- Budowa nowego placu zabaw na os. Szaniawskiego w Lubartowie
- Budowa Zestawów Inteligentnego Podświetlanego znaku D-6 z systemem zasilania solarnego 3 przejść dla pieszych w Lubartowie
- Modernizacja placu zabaw i rekreacji przy ulicy Chmielnej w Lubartowie
- Oświetlenie ulic: Makowa, Chabrowa, Rumiankowa
- Oświetlenie ulic Stefana Batorego i Zygmunta II Augusta
- Rozegrany Lubartów – „Miasteczko gier” – czyli stoliki do gier w centrum miasta – w szachy, brydża, warcaby, chińczyka, piłkarzyki
- W rytmie miasta
- XXV Święto Roweru
W głosowaniu mieszkańców największą liczbę głosów uzyskały projekty:
- Budowa Zestawów Inteligentnego Podświetlanego znaku D-6 z systemem zasilania solarnego 3 przejść dla pieszych w Lubartowie (wartość zadania – 90 000 zł)
- Budowa nowych miejsc parkingowych na os. Popiełuszki (wartość zadania – 280 000 zł)
- Budowa nowego placu zabaw na os. Szaniawskiego w Lubartowie (wartość zadania – 200 000 zł)
Łączna wartość wybranych do realizacji zadań – 570 000 zł
Budowa Zestawów Inteligentnego Podświetlanego znaki D-6 z systemem zasilania solarnego trzech przejść dla pieszych w Lubartowie
W związku z planowaną realizacją zadania pn. ,,Modernizacja oświetlenia ulicznego w Lubartowie” polegającą między innymi na wymianie lamp oświetlenia drogowego z sodowych na lampy typu LED, nastąpi zmiana parametrów oświetlenia drogowego w tym przejść dla pieszych. Ponadto w ramach budowy ścieżek rowerowych zmieni się lokalizacja części przejść dla pieszych zgłoszonych w projekcie. Burmistrz Miasta Lubartów podjął więc decyzję, że dopiero po wykonaniu w/w zadań będzie można określić prawidłowe parametry fotometryczne przejść dla pieszych i dostosować odpowiednie doświetlenie tych przejść. Odstąpiono od realizacji tego zadania w 2018 r. Inwestycja nie została zrealizowana, mimo że była możliwa do realizacji zgodnie z wyjaśnieniami złożonymi podczas posiedzenia Zespołu ds. Budżetu Obywatelskiego, na którym rozpatrywane były projekty wstępnie zarekomendowane negatywnie.
Budowa nowych miejsc parkingowych na osiedlu Popiełuszki
Zadanie nie było realizowane. Brak realizacji wynikał z jednostronnej decyzji Burmistrza. Rada Miasta w specjalnym stanowisku nie wskazała nieruchomości przy ul. Popiełuszki pod program Mieszkanie Plus. Na wskazanym gruncie można było realizować zadanie z Budżetu Obywatelskiego.
Budowa placu zabaw na oś. Szaniawskiego w Lubartowie
-
Wydział Infrastruktury Miejskiej w dniu 24.01.2018 r. złożył w Biurze Zamówień Publicznych wniosek o udzielenie zamówienia publicznego w przedmiocie wykonania projektu budowlano – wykonawczego wraz z kosztorysem inwestorskim i ofertowym Placu Zabaw przy ul. Cmentarnej 16 w Lubartowie na działce 93/1 o powierzchni 499 m2.
-
Zaproszenie do składania ofert zostało ogłoszone w Biuletynie Zamówień Publicznych i na stronie BIP Urzędu Miasta w Lubartowie w dniu 15.05.2018 r.
-
Zgłosiło się 5 oferentów, spośród których wybrano ofertę oferenta prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Twoja Przestrzeń Agata Kędzierawska z siedzibą w Sawinie. Oferent zaproponował najkorzystniejsze warunki w tym cenę wykonania usługi na kwotę 5 300 zł.
-
W dniu 4 lipca 2018 r. podpisano umowę BZP.272.24.2018 r. z podmiotem gospodarczym Twoja Przestrzeń Agata Kędzierawska. Termin wykonania zadania określono w umowie na dzień 2 październik 2018 r.
-
W lipcu 2018 r. wystąpiono do Starostwa Powiatowego w Lubartowie i Spółdzielni Mieszkaniowej w Lubartowie o wyrażenie zgody na rozebranie ogrodzenia usytuowanego na granicy działki. Spółdzielnia wyraziła zgodę, Starostwo Powiatowe nie odpowiedziało na pismo.
-
31 lipca Urząd Miasta Lubartów zaakceptował jedną z czterech koncepcji budowy placu zabaw przedstawionych przez projektanta.
-
31.08.2018 r. protokołem zdawczo odbiorczym odebrano od wykonawcy dokumentację budowy placu zabaw.
-
4 września 2018 r. zgłoszono do Starostwa Powiatowego budowę placu zabaw.
-
14 września 2018 r. wystąpiono z wnioskiem do Starostwa Powiatowego o wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia.
-
19 września 2018 r. Starostwo Powiatowe w Lubartowie wydało przedmiotowe zaświadczenie.
-
20.09.2018 r. Wydział Infrastruktury Miejskiej złożył w Biurze Zamówień Publicznych wniosek o udzielenie zamówienia publicznego w przedmiocie budowy Placu Zabaw przy ul. Cmentarnej 16 w Lubartowie na działce 93/1.
-
Ogłoszenie zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych i na stronie BIP Urzędu Miasta Lubartów nastąpiło w dniu 08.10.2018 r.
-
Wpłynęła jedna oferta na kwotę 246 970 zł.
-
Unieważniono postępowanie w dniu 30.10.2018 r. z powodu niewystarczających środków finansowych (190 000 zł).
-
W dniu 31.10.2018 r. ponownie ogłoszono zamówienie na budowę Placu zabaw.
-
Została złożona jedna oferta na kwotę 199 750 zł, która o 5 050 zł przekraczała kwotę zarezerwowaną na realizację tego zadania w budżecie miasta.
-
W dniu 19.11.2019 r. unieważniono postępowanie z powodu niewystarczających środków finansowych (190 000 zł).
-
Zadanie nie zostało wykonane w 2018 r.
Założenia autorki projektu przewyższały kwotę określoną przez Burmistrza w postępowaniach
przetargowych. Wniosek z wyższą kwotą został także zaakceptowany przez mieszkańców.
Organizacja XXV Święta Roweru – Wykonanie i dostarczenie na miejsce imprezy koszulek promocyjnych dla uczestników (wartość zadania – 280 000 zł)
W 2018 roku Miasto Lubartów sfinansowało w ramach Budżetu Obywatelskiego na wniosek stowarzyszenia Miejski Klub Sportowy „Lewart” Autonomiczna Grupa Sekcji, zadanie polegające na wykonaniu i dostawie koszulek promocyjnych uczestnikom jubileuszowego XXV Święta Roweru w dniu 24 czerwca 2018 roku.
W nawiązaniu do zgłoszonego w ramach BO wniosku o realizację XXV Święta Roweru Organizator wniósł w dn. 7.06.2018 r. zmiany w zakresie rzeczowej realizacji projektu (wnioskowano o 8 000 sztuk koszulek), a także w zakresie wskazanego budżetu projektu (wnioskowany łączny koszt wykonania 8 000 sztuk koszulek z nadrukiem i dostawą: 80 000 zł).
Na wykonanie powyższego zadania została zawarta umowa w trybie zamówień publicznych z Wykonawcą, który zgodnie z umową nr BZP.272.22.2018 z dnia 18.06.2018 r. zrealizował przedmiot zamówienia za kwotę 79 900,00 zł brutto.
Projekt nie mógł otrzymać dofinansowania w związku z przepisami regulującymi procedury wyboru projektów. Zgodnie z § 7 ust. 5 załącznika do Uchwały Nr XVI/102/2016 Rady Miasta Lubartów z dnia 17 maja 2016 r. w sprawie zmiany uchwały Nr IX/51/15 Rady Miasta Lubartów z dnia 21 lipca 2015 roku w sprawie przeprowadzenia na terenie Gminy Miasto Lubartów konsultacji społecznych w sprawie Budżetu Obywatelskiego jako części budżetu miasta wnioskodawcy przysługuje prawo jednorazowego uzupełnienia lub zmiany zgłoszonego projektu wyłącznie na etapie weryfikacji projektów, dokonywanej przez Burmistrza Miasta. W chwili, kiedy odbyło się głosowanie, procedura została zakończona. Po tym etapie nie jest możliwa jakakolwiek zmiana w projekcie, w tym również w zakresie kwoty niezbędnej do realizacji projektu. Z tego względu kwota w wysokości 80 000 zł nie mogła być przekazana na podstawie ww. uchwały na rzecz zmienionego po głosowaniu projektu.
BURMISTRZ MIASTA
Krzysztof Paśnik
PRZEWODNICZĄCY ZESPOŁU ds. BUDŻETU OBYWATELSKIEGO LUBARTÓW
Grzegorz Gregorowicz