Tydzień Brytyjski w Gimnazjum nr 2
Tydzień Brytyjski trwał od 17 do 21 marca i przebiegał pod znakiem poznawania kultury, zwyczajów, tradycji krajów anglojęzycznych. Impreza ta miała na celu przybliżenie uczniom kultury, geografii, historii Wielkiej Brytanii, a także motywowanie do nauki języka angielskiego. Każdy dzień był tematycznie związany z inną krainą Wielkiej Brytanii: poniedziałek – Irlandią, wtorek – Anglią, środa – Szkocją, czwartek – Walią, natomiast w piątek odbyło się podsumowanie tygodnia, w trakcie którego uczniowie mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę w quizie o Wielkiej Brytanii. Uczniowie zaangażowali się w przygotowanie prezentacji multimedialnych o krajach wchodzących w skład Zjednoczonego Królestwa. Korytarz na pierwszym piętrze zdobiła wystawa przedstawiająca Wielką Brytanię. Można było zapoznać się z informacjami na temat: rodziny królewskiej, Londynu, sławnych Brytyjczyków, lokalnej kuchni, zabytków. W działania zaangażowali się uczniowie i nauczyciele, którzy chętnie nosili symbole poszczególnych państw. Nauczyciele języka angielskiego podejmowali na lekcjach tematykę kultury i obyczajów wybranych regionów. Ponadto w klasach pojawiły się przygotowane przez uczniów wystawy i dekoracje. Pogłębianie wiedzy było o tyle interesujące, że pochodziła ona nie tylko od nauczycieli, ale również od samych uczniów. Wielu z nich ma krewnych w Anglii lub innym kraju Zjednoczonego Królestwa i chętnie dzieli się informacjami. Sporą atrakcją była dla uczniów możliwość zaprezentowania na lekcji swoich zdjęć, pamiątek, jak również wrażeń z pobytu na wyspach. Młodzież ponadto oglądała filmiki poświęcone tańcom irlandzkim i atrakcjom Londynu. Czasem rozbrzmiewała muzyka brytyjskich ikon popkultury lub szkocka, irlandzka i walijska muzyka folk. Kolejnym wyzwaniem było przygotowanie przez uczniów kotylionów na każdy dzień z charakterystycznym dla każdego kraju symbolem lub kolorem. W piątek 21 marca odbył się Konkurs Wiedzy o Wielkiej Brytanii. Uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych oraz uważne czytanie informacji znajdujących się na plakatach pomogło przygotować się uczniom. 3-osobowe reprezentacje wszystkich klas i grupa nauczycieli wzięli udział w quizie, by sprawdzić wiedzę o krajach anglojęzycznych zdobytą podczas Tygodnia Brytyjskiego. W rywalizacji najlepsi okazali się przedstawiciele klasy IIIb, drugie miejsce wywalczyła klasa Ia, a trzecie – IIIa. Tydzień Brytyjski okazał się trafionym pomysłem. Uczniowie po raz kolejny udowodnili, że można pogodzić zabawę z nauką.
Małgorzata Machnikowska