Urzędnicy pomogą wysłać e-PIT
W Urzędzie Skarbowym w Lubartowie w sali obsługi interesantów przy ul. A. Mickiewicza 6 zostało uruchomione dodatkowe stanowisko komputerowe dla interesantów przeznaczone do samodzielnej wysyłki zeznań podatkowych drogą elektroniczną.
Przy stanowisku można – samodzielnie lub z pomocą pracownika – wypełnić i przesłać poprzez system e-Deklaracje zeznanie roczne. Wypełnienie i przesłanie zeznania zajmuje kilka minut, a po dokonaniu wysyłki podatnicy mają możliwość dokonania wydruku złożonego zeznania oraz „Urzędowego Poświadczenia Odbioru”, potwierdzającego złożenie dokumentu.
Akcja ma pokazać, że rozliczenie przez Internet jest proste, szybkie i bezpieczne oraz zachęcać osoby, które z takiej formy rozliczeń skorzystają w tym roku po raz pierwszy do korzystania z niej również w kolejnych latach.
Do wypełnienia i przesłania rozliczenia rocznego niezbędne są:
-
informacja o osiągniętych w 2013 roku dochodach (PIT-11, PIT11A lub PIT-40A, PIT-8C),
-
kwota przychodu za 2012 r. (niezbędna do podpisu i wysyłki e-deklaracji). Informację o kwocie przychodu za 2012 r. można uzyskać od pracownika urzędu po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość.
W przypadku korzystania z ulg podatkowych:
-
ulgi na dzieci – numer PESEL dziecka/dzieci a w przypadku braku numeru PESEL – imiona, nazwiska oraz daty urodzenia dzieci,
-
pozostałe ulgi – wyliczone kwoty ulgi podlegające odliczeniu w zeznaniu rocznym.
Natomiast osoby, które zdecydują się na wysyłkę zeznania z komputera domowego mogą uzyskać pomoc techniczną i merytoryczną w Krajowej Informacji Podatkowej (tel. 22 3300330) lub w Urzędzie Skarbowym w Lubartowie (81 8541372).
Materiał: US w Lubartowie