Urzędnicy pomogą wysłać e-PIT

W Urzędzie Skarbowym w Lubartowie w sali obsługi interesantów przy ul. A. Mickiewicza 6 zostało uruchomione dodatkowe stanowisko komputerowe dla interesantów przeznaczone do samodzielnej wysyłki zeznań podatkowych drogą elektroniczną.

Przy stanowisku można – samodzielnie lub z pomocą pracownika – wypełnić i przesłać poprzez system e-Deklaracje zeznanie roczne. Wypełnienie i przesłanie zeznania zajmuje kilka minut, a po dokonaniu wysyłki podatnicy mają możliwość dokonania wydruku złożonego zeznania oraz „Urzędowego Poświadczenia Odbioru”, potwierdzającego złożenie dokumentu.

Akcja ma pokazać, że rozliczenie przez Internet jest proste, szybkie i bezpieczne oraz zachęcać osoby, które z takiej formy rozliczeń skorzystają w tym roku po raz pierwszy do korzystania z niej również w kolejnych latach.

Do wypełnienia i przesłania rozliczenia rocznego niezbędne są:

  • informacja o osiągniętych w 2013 roku dochodach (PIT-11, PIT11A lub PIT-40A, PIT-8C),

  • kwota przychodu za 2012 r. (niezbędna do podpisu i wysyłki e-deklaracji). Informację o kwocie przychodu za 2012 r. można uzyskać od pracownika urzędu po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość.

W przypadku korzystania z ulg podatkowych:

  • ulgi na dzieci – numer PESEL dziecka/dzieci a w przypadku braku numeru PESEL – imiona, nazwiska oraz daty urodzenia dzieci,

  • pozostałe ulgi – wyliczone kwoty ulgi podlegające odliczeniu w zeznaniu rocznym.

Natomiast osoby, które zdecydują się na wysyłkę zeznania z komputera domowego mogą uzyskać pomoc techniczną i merytoryczną w Krajowej Informacji Podatkowej (tel. 22 3300330) lub w Urzędzie Skarbowym w Lubartowie (81 8541372).

Materiał: US w Lubartowie

szybki pit