Żelaźniak do remontu. Kolej przygotowuje linię pod cięższe pociągi

Niedawno wykonano pierwsze prace remontowe na moście kolejowym w Szczekarkowie. Kolej rozpoczęła remont pod kątem umożliwienia przejazdu przez most dla cięższych składów towarowych.

 – Chcemy przygotować obiekt, aby jeździły tędy pociągi bez ograniczonego nacisku – mówi Zygmunt Osiak, dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych PKP.

Pierwsze prace remontowe wykonano jeszcze przed rozpoczęciem zimy. Wzmocniono strefy najazdowe, wymieniono przęsła, pojawiły się też schody z poręczami umożliwiające bezpieczne zejście z mostu.

W okresie wiosenno – letnim Zakład Linii Kolejowych PKP ma w planach wykonanie kolejnych prac na „żelaźniaku”. – Malowanie, wymiana uszkodzonych części konstrukcji oraz  nitów, prace przy podporach – wymienia Osiak. – Wszystko zależy od naszych środków finansowych – przyznaje.

Poza mostem  w Szczekarkowie wyremontowano też pozostałe obiekty między Parczewem a Lubartowem – w Zabielu, Tarle i w Milanowie (za Parczewem). Te obiekty są stare, od lat nie były remontowane – mówi Osiak. Inwestycje te Zakład Linii Kolejowych PKP wykonuje ze środków własnych.

Modernizacja linii kolejowej Lublin – Lubartów trwa już od dłuższego czasu. W listopadzie zakończył się remont mostu w Wandzinie. Trwają też prace w okolicy dworca kolejowego w Lubartowie. Już w kwietniu tego roku mają ruszyć z Lublina do Lubartowa pierwsze szynobusy. Samorząd Miasta Lubartów zabiega o to, aby – oprócz głównego przystanku na dworcu – powstały jeszcze dwa – jeden w okolicy cmentarza przy ul. Lipowej, drugi obok wiaduktu na tzw. Karierach.        Katarzyna Wójcik

Już za tydzień w Lubartowiaku o historii mostu żelaznego w Szczekarkowie opowie miłośnik i znawca kolei – Jacek Mazurek.