Program Ograniczania Niskiej Emisji – nabór wniosków
Ogłoszenie
o naborze wniosków o udzielenie dotacji w ramach Programu Ograniczania Niskiej Emisji dla Miasta Lubartów w 2017 r.
Burmistrz Miasta Lubartów ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji celowej na zadania realizowane w ramach Programu Ograniczania Niskiej Emisji (PONE) zatwierdzonego Uchwałą Nr XXIV/151/2017 Rady Miasta Lubartów z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie przyjęcia Programu Ograniczania Niskiej Emisji dla Miasta Lubartów.
(Link: https://umlubartow.bip.lubelskie.pl/upload/pliki//24-151-2017.pdf).
Program obejmuje dofinansowanie działań polegających na trwałej zmianie systemu ogrzewania opartego na paliwie stałym, w lokalach i budynkach znajdujących się w granicach administracyjnych Miasta Lubartów, na:
– podłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej,
– ogrzewanie elektryczne,
– ogrzewanie gazowe,
– pompy ciepła.
Wnioski o dofinansowanie należy składać w okresie: od 21 czerwca 2017 r., godz. 7.30
do 28 czerwca 2017 r., godz. 15.30 w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Lubartów, ul. Jana Pawła II 12.
Warunki udziału w Programie:
-
Podstawą uczestnictwa w Programie jest złożenie:
-
wniosku o udzielenie dotacji celowej z budżetu Miasta Lubartów na realizację zadania w ramach Programu Ograniczania Niskiej Emisji, którego wzór stanowi załącznik nr 1.
-
Dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do budynku/lokalu (np. aktualny wypis z księgi wieczystej, kserokopia aktu notarialnego).
-
Harmonogram rzeczowo-finansowy planowanej inwestycji dotyczącej zmiany sposobu ogrzewania budynku/lokalu – załącznik nr 2.
-
W przypadku, gdy Wnioskodawca jest przedsiębiorcą należy przedłożyć dokumenty i informacje określone w art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu
w sprawach dotyczących pomocy publicznej oraz w rozporządzeniu Rady Ministrów
z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.
-
Zaświadczenia lub oświadczenia o pomocy de minimis, a także wszystkie zaświadczenia lub oświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc oraz w dwóch poprzednich latach podatkowych albo oświadczenia
o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie. -
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
-
W przypadku budynku/lokalu należącym do kilku właścicieli wniosek składa każdy
ze współwłaścicieli lub jeden ze współwłaścicieli dołączając jednocześnie pełnomocnictwo notarialne lub z potwierdzeniem przez Urząd własnoręczności podpisu do reprezentowania pozostałych właścicieli. -
Za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu wniosku do Urzędu Miasta Lubartów.
-
W dniu składania wniosków pracownicy nie będą sprawdzać ich poprawności.
-
Złożone wnioski będą rozpatrywane przez komisję wg następujących kryteriów:
a) kolejność złożonych wniosków;
b) kompletność i poprawność złożonego wniosku (złożony na właściwym formularzu, wypełnione wszystkie wymagane pozycje, opatrzony podpisem beneficjenta, dołączono wszystkie wymagane załączniki).
c) osiągnięty efekt ekologiczny.
-
Jedna osoba może złożyć jednorazowo jeden wniosek.
-
Dotacja wypłacana jest na podstawie umowy zawartej między Wnioskodawcą a Gminą Miasto Lubartów.
-
Dotacja zostanie wypłacona po zakończeniu zadania, po złożeniu wniosku o rozliczenie dotacji, którego wzór stanowi załącznik nr 3 oraz po kontroli realizacji zadania. Do wniosku o rozliczenie należy dołączyć oryginały faktur i rachunków oraz dokumenty wymienione w podpisanej umowie, potwierdzające zakres, termin i prawidłowość wykonanych prac.
-
Maksymalnie dotacja może wynieść do 50% poniesionych, udokumentowanych przez Wnioskodawcę kosztów realizacji zadania, w kwocie nie wyższej niż 5 000,00 zł.
-
Wysokość środków przeznaczonych na realizację programu w 2017 roku wynosi 105 000,00 zł. Przyznanie dotacji odbywa się do wysokości środków przeznaczonych na ten cel w budżecie miasta Lubartów.
-
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z uzyskaniem dotacji.
-
Dotacja zostanie udzielona na dofinansowanie tzw. kosztów koniecznych realizacji zadania poniesionych w danym roku budżetowym, w szczególności na:
-
-
koszty demontażu istniejących źródeł grzewczych na paliwo stałe;
-
koszty zakupu i montażu fabrycznie nowego źródła ogrzewania z niezbędnym oprzyrządowaniem;
-
koszty zakupu, montażu, wymiany lub modernizacji instalacji centralnego ogrzewania związanej z nowym sposobem ogrzewania;
-
koszty podłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej i wykonania przyłącza;
-
koszty podłączenia do sieci gazowej i wykonania przyłącza gazowego.
-
-
Dotacja nie może być wykorzystana na:
-
dokumentację sporządzoną w ramach przygotowania zadania;
-
zakup urządzeń grzewczych nie stanowiących trwałego wyposażenia mieszkań;
-
budowę zewnętrznych sieci ciepłowniczych, energetycznych i gazowych.
-
Warunkiem wypłaty dotacji jest likwidacja wszystkich dotychczas istniejących źródeł grzewczych na paliwo stałe oraz poddanie się w tym zakresie kontroli komisji.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad udzielania dotacji można uzyskać w Wydziale Strategii Rozwoju Funduszy Zewnętrznych, pok. 207 i 208 lub pod numerami telefonu 81 854 46 20,
81 854 46 22, na stronie internetowej www.lubartow.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Lubartów.